Services

Voorlichtingsavond Osteoporose: Maandag 16 juni om 18:00. Geef uzelf op via e-mail: info@apotheekkok.nl of bel met een van onze medewerkers

Metercontroledag 20 oktober: laat gratis uw meter controleren in de apotheek

Hiervoor kunt u bij ons terecht:

  • Genees- en verbandmiddelen
  • Kunst- en hulpmiddelen
  • Zelfzorgmiddelen
  • Informatie en advies over geneesmiddelen
  • Spreekuur van de apotheker
  • Advies over diabeteshulpmiddelen
  • Inhalatie-instructie
  • Advies over incontinentiemateriaal
  • Advies voor verre reizen
  • Sportbandages
  • Folders over vele onderwerpen
  • Bezorgdienst
  • Homeopathie
  • Hypo-allergene cosmetica
  • Fytotherapie

Bezorgdienst
Voor al onze klanten bezorgen wij geneesmiddelen aan huis. Gratis. En altijd de vaste bezorger zodat u alleen voor een vertrouwd gezicht hoeft open te doen. 
Maak voor bezorgen telefonisch een afspraak over de dag waarop bezorgd moet worden. U kunt uw medicijnen dan vanaf 15.30 uur verwachten. 
Indien gewenst kunnen wij uw medicijnen door de brievenbus afleveren. Stuur hiervoor een e-mail bericht naar: info@apotheekkok.nl.

Spreekuur
De apotheker heeft geen vast spreekuur, maar is wel zoveel mogelijk bereikbaar: in de apotheek of telefonisch. U kunt dus meestal direct terecht met uw vragen.
Voor een uitgebreider gesprek over uw geneesmiddelen is het handig als u vooraf (telefonisch) een afspraak maakt. We zorgen dan ook dat de spreekkamer beschikbaar is.

Spreekkamer
In de apotheek is een aparte spreekkamer. Hier kunt u met de apotheekassistent of de apotheker over de toepassing van uw medicijnen overleggen. De apotheker kan zelfs heel specifieke vragen beantwoorden over de werking en samenstelling in relatie tot het ziektebeeld. 


De spreekkamer biedt ook alle ruimte en rust voor instructie over het gebruik van hulpmiddelen zoals een inhaler of diabetesprikken. Ook hiervoor geldt: als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan kan de instructie bij u thuis plaatsvinden.

Medicatiedossier
Als apotheek checken wij of uw medicijnen in combinatie met elkaar kunnen worden gebruikt. Dat lukt alleen als u ook daadwerkelijk alle medicijnen via ons bestelt. Dus naast die van de huisarts ook die van specialist en bijvoorbeeld tandarts. 
Verder is het belangrijk dat u veranderingen in huisarts, zorgverzekeraar en verzekeringsnummer, en uw adres en telefoonnummer zo spoedig mogelijk aan ons doorgeeft. Zo blijft uw dossier up-to-date.

Spoedrecepten
Een spoedrecept is een recept dat u hebt gekregen na bezoek van een huisarts of bij ontslag uit het ziekenhuis. Op doordeweekse dagen kunt u spoedrecepten altijd direct afhalen in de apotheek. 

Buiten openingstijden van de apotheek kunt u met spoedrecepten van een specialist, de huisartsenpost of tandarts terecht bij Apotheek Kok, Diamantlaan 5a, 2332 KZ Leiden, T. 071 576 34 39.
Na 21:00 uur kunt u terecht bij apotheek de Nachtwacht, doezastraat 2a, 2311 HB Leiden. T. 071 566 50 19, F. 071 516 04 25.

Vakantierecepten
Ook gasten van de vakantieparken in de omgeving krijgen bij Apotheek Kok de best denkbare service.

U wordt snel geholpen, zodat uw vakantie zo min mogelijk hinder ondervindt. 

Uiteraard vragen wij naar uw medicijngebruik om eventuele wisselwerking met de nieuwe medicijnen te controleren. Neemt u indien mogelijk de verpakkingen van uw huidige medicijnen mee naar de apotheek.

In de vakantieperiode is het vaak zonnig. Sommige medicijnen moeten juist koel worden bewaard. Daarom overleggen we met u ook altijd over de aanwezigheid van bijvoorbeeld een koelkast op uw vakantieadres. 

Tot slot: het is voor uw vaste apotheek belangrijk te weten welke medicijnen u gebruikt. Als extra service nemen wij daarom contact op met uw vaste apotheek, zodat deze uw medicatiedossier kan bijwerken. 

Rekeningen
Natuurlijk hoeft u de kosten van uw medicijnen die vergoed worden niet voor te schieten.
Dankzij contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland kunt u aan de balie uw medicijnen gewoon mee nemen. Naar de rekening hebt u geen omkijken: die stuurt Apotheek Kok rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. Vanzelfsprekend moet u zich dan wel als klant bij ons registreren.